- Bu konu 0 yanıt içerir, 1 izleyen vardır ve en son 1 yıl 11 ay önce Ersin Aksoy tarafından güncellenmiştir.
- Mesaj
- 19 Aralık 2022: 11:15
Sayın yetkili,Ticari modül de bulunan Tahsilat/Tediye menüsünden işlem yaptığımızda [Belge No] Alanını program otomatik olarak vermektedir. Bu bölüm için belge numarası verilsin / Verilmesin şeklinde özel bir ayar yapabilirseniz çok iyi olur.
Neden böyle bir şeye ihtiyacınız oldu diye aklınıza bir soru gelebilir.
Örnek verecek olursak,
Şirket yetkilisi
15/12/2022 tarihinde bir faturayı kredi kartı ile ödemiş, Bu ödemeyi kayıt altına aldığımızda sistem 15/12/2022 tarihine [1] numaralı tediye makbuzunu veriyor.
Daha sonra diğer şirket yetkilisi 10/12/2022 tarihinde başka bir fatura getirip bu faturayı da kredi kartı ile ödediğini beyan ediyor.
Bu durumda Fatura 10/12/2022 tarihine kayıt altına alınıyor. Fakat Tediye makbuzu [2] numarayı veriyor.
Bu durumda kayıtlar şu şekilde oluyor.
10/12/2022 Alış Fatura [2] numaralı tediye makbuzu ile kapanmış,
15/12/2022 Alış Fatura [1] numaralı tediye makbuzu ile kapanmış,
[tarih sıralaması ile tediye makbuz sıralaması uyumsuz duruma düşüyor.]
Belki mantığa aykırı fakat ülkemizdeki aile şirketi işlemleri düşünüldüğünde bir noktada mantıklı olabilir.
MENÜDE BELGE NUMARASI MANUEL VERİLSİN/VERİLMESİN YADA OTOMATİK VERİLSİN ŞEKLİNDE BİR AYAR KONULABİLİRSE BU AYAR FAYDALI OLACAKTIR.
İlginiz ve yardımlarınız için teşekkürler.
00
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.